طبق کدهای جدید کشف شده در پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 13، گیمرهای اندرویدی ممکن است با اندروید 13 با یک شگفتی خوشایند مواجه شوند.

به گفته میشال رحمان ، آخرین پیش نمایش شامل یک روش جدید در GameManager API است. روش جدید setGameState، به بازی اجازه می‌دهد تا وضعیت خود را از پلتفرم عبور دهد و اینکه آیا در حال حاضر چیزی در حال بارگذاری است یا خیر. این به نوبه خود می تواند با اولویت بندی استفاده از CPU و ارائه عملکرد کلی بهتر به سرعت بارگذاری بازی کمک کند.

با استفاده از روش جدید، بازی ها می توانند به سیستم بگویند که آیا باید قطع شوند یا خیر. این ویژگی می‌تواند مستقیماً بر زمان بارگذاری تأثیر بگذارد و به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که به سیستم بگویند عملکرد CPU را افزایش دهد و اجازه ندهد هیچ چیزی در هنگام بارگیری منابع، دارایی‌ها و موارد دیگر مزاحم شود. از آنجایی که بارگیری منابع اغلب چیزی است که سرعت بازی را کاهش می‌دهد، این ارتقا می‌تواند تجربه کلی را به طور قابل توجهی بهبود بخشد و انتقال یکپارچه‌تر از یک صحنه یا سکانس به صحنه دیگر را ایجاد کند.

علاوه بر تنظیم وضعیت بازی، اندروید 13 همچنین آماده است تا سایه زنی‌های قابل برنامه ریزی را به بازی ها بیاورد که به توسعه دهندگان گزینه‌های بیشتری نسبت به RuntimeShaders فعلی می دهد. این به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا گرافیک های پیشرفته تری ایجاد کنند و به آنها کنترل دقیقی بر ظاهر بازی هایشان بدهد.

با توجه به اینکه این ویژگی‌ها وارد نسخه تولیدی می‌شوند، اندروید 13 ممکن است عملکرد خوبی را در بازی‌ها افزایش دهد و به توسعه‌دهندگان این امکان را بدهد که بازی‌های خود را حتی بهتر به نظر برسانند.